GRAMM

 

Personal Rock (1999, microhouse) 8.2

Tym oto debiutem jeden z najskromniejszych muzyków, jakich miałem okazję osobiście spotkać zakreślił teren swoich zainteresowań na kilka lat. I w ambientowych klikach Loop-Finding-Jazz-Records, i w zebranych potem na Textstar, zorientowanych na bardziej parkietowe 4/4 singlach sygnowanych jako Farben, słychać echa pomysłów, które Jan Jelinek zasiał na Personal Rock, dokładając cegiełkę do wykształcenia estetyki zwanej microhouse. W wielkomiejskim, gotyckim spleenie "Legends/Nugroove", "Type Zwei" czy "Non-Relations" mógł zasłuchiwać się Michael Mayer kompilując swoje Immer. Odbieram Personal Rock jak wieczorną wycieczkę po fabrycznych dzielnicach miasta, gdzie kałuże mają konsystencję syropu, a puste budynki kryją tajemnice. I w tych okolicznościach przyrody budzi się ludzkie ciepło. A może to tylko sen?
(T-Mobile Music, 2012)